Coronavirus in de mondzorg

SARS-CoV-2 Pandemie

Onze praktijk voldoet uiteraard aan de Richtlijn Infectiepreventie in Mondzorgpraktijken (WIP), aan alle richtlijnen van de RIVM en aan de Commissie Leidraad Mondzorg Corona In verband met het Coronavirus hebben we een aantal aanvullende hygiënemaatregelen genomen. Zo zorgen we er samen voor dat uw bezoek aan de praktijk zo veilig mogelijk is.

Een bezoek aan onze praktijk

Voorafgaand aan uw afspraak ontvangt u een mail met de maatregelen rondom Corona voor een bezoek naar onze praktijk. In sommige situaties onze tandartsassistentes nemen telefonisch contact met u op. Afhankelijk van uw gezondheidssituatie,  wij kunnen beoordelen of uw afspraak door kan gaan.

Om uw bezoek goed te laten verlopen vragen wij u:
  • 1,5 meter afstand te houden als u op de praktijk bent, mét en zonder mondkapje;

• Uw tanden thuis te poetsen;

• Alleen (zo veel mogelijk) naar de praktijk te komen;

• Niet te vroeg, dus liefst vlak voor de afspraak tijd, naar binnen te komen;

• Uw handen bij binnenkomst te wassen of te desinfecteren met handalcohol.

Wanneer u of een gezinslid/huishoudcontact last heeft van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn, verhoging of koorts neemt u contact met ons. Stem telefonisch af met de praktijk over uw gezondheidssituatie en tandheelkundige klachten.

Wij zorgen voor:
  • Een beperkt aantal mensen in de wachtkamer;

• Mensen met verkoudheidsklachten komen niet naar de praktijk: dit geldt zowel voor patiënten als voor teamleden;

• Na ieder bezoek desinfecteren wij de deurklinken als aanvulling op onze normale hygiëne- en infectiepreventiemaatregelen.

Toeslag

Op 29-7-2020 heeft de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) bekendgemaakt dat Mondzorgverleners tot 1-11-2020 een toeslag van € 4,26 per patiënt in rekening mogen brengen. Dit als tegemoetkoming voor de extra kosten door de corona-uitbraak. Meestal vergoedt uw tandartsverzekering het bedrag. Uw ontvangt vlak voor uw afspraak een email met alle informatie over onze huisregels tijdens Coronavirus Pandemie.

©2020 Tandartspraktijk R.C.L. Raalte B.V.
KVK nummer 78748119